Més de 200 professionals han participat activament en tres jornades consecutives de formació, reflexió i estratègia compartida sobre el present i el futur del sector digital a Catalunya. La innovació, el talent i el lideratge han estat els eixos d’unes sessions organitzades pel Cluster Digital que també han volgut donar un valor compartit amb la incorporació d’sponsors socials.
La primera edició dels Digital Days es tanca amb èxit de participació. Més de 300 persones inscrites i més de 200 participant en sessions innovadores i d’alt valor afegit. Les jornades van començar dilluns 22 amb la intervenció de Jaime García-Cantero, periodista i professor universitari especialitzat en innovació. García-Cantero va assegurar que “estem en l’era dels cignes negres, en la que cada vegada passen més coses impossibles”, i va apostar per l’adaptació al canvi i la innovació com a receptes per l’èxit dels projectes. En aquest sentit va assenyalar que “si hem de competir amb empreses que són 10 milions de vegades més grans o més ràpides que nosaltres, hem de començar a pensar les coses de manera diferent, fent-mos preguntes noves”.
La sessió de dimarts es va centrar totalment sobre les persones i el seu talent. Ainhoa Fornós, especialista en recursos humans i transformació de les organitzacions, va impartir una masterclass sobre gestió de talent. Per Fornós, “per ser una empresa àgil, flexible digital, innovadora, resilient, híbrida i sostenible calen més persones que màquines” i va assegurar que “la paraula clau és diversitat; la diversitat et dóna més velocitat de canvi, perquè valores a les persones pel què aporten, no pel què els falta”.
El punt i final el va posar Anna Navarro Schlegel. La vicepresidenta mundial del gegant NetApp i qui és considerada una de les dones més influents del món en tecnologia, va explicar la seva experiència personal de 30 anys treballant a Silicon Valley, i va donar alguns consells a l’hora de crear marques i expandir-se en nous mercats. En aquest sentit, Navarro va apuntar la idea de “pensar en gran però començar en petit, i anar fent passes un cop arriben els resultats” i va llençar un missatge al sector tecnològic català: “als directius i directives els dic que estimin als seus professionals, i als empleats els demano que no surtin de Catalunya, que deixin el seu talent aquí”.
Jornades amb valor
El Cluster Digital ha creat la figura dels patrocinadors socials per visualitzar la feina de les entitats sense ànim de lucre que operen en el sector i generar valor compartit en el mateix moment que s’han celebrat els Digital Days. D’aquesta manera, cadascuna de les sessions ha comptat amb el patrocini social d’una entitat, que ha pogut exposar els seus projectes i recollir donatius per finançar-los durant la mateixa jornada. En aquesta primera edició dels Digital Days, hem comptat amb el patrocini social de les entitats Banc de Recursos, YoungITGirls i 50a50.
Aquests patrocinis se sumen als dels sponsors oficials de les jornades, Oracle i FI Group, i a la col·laboració d’ACCIÓ . La jornades també han comptat amb una sessió de live scribbing, de manera que s’ha realitzat en directe un resum visual de les intervencions. Aqui en podeu trobar les tres il·lustracions, Dia 1, Dia 2 i Dia 3.
En breu compartirem els videos de cada jornada a través de la nostra pàgina web.
@2024 Clúster Digital de Catalunya