El projecte RMS Inteligente Multicanal sorgeix com a resposta als reptes que afronten els establiments turístics en l’actualitat, especialment en el context post pandèmia. En aquest escenari, la gestió eficient de la disponibilitat i els preus de venta es torna crucial per a tots els establiments turístics, independentment de la seva categoria o destinació.
Per tal d’abordar aquesta necessitat, s’ha desenvolupat RMS Inteligente Multicanal, una eina que proporciona als Reveneu Managers la capacitat de visualitzar de forma efectiva l’evolució de les ventes i preus, així com la competència i l’estat de la destinació. El més destacat d’aquesta tecnologia és la seva capacitat a l’hora de proporcionar recomanacions de preus basades en la intel·ligència artificial (IA), que s’alimenta de les dades internes de l’establiment i del seu entorn. D'altra banda, es pretén difondre el projecte en fòrums sectorials per tal d’ajudar al sector turístic a millorar la seva competitivitat i millorar la seva transformació digital.
RMS és impulsada gràcies a una subvenció per les AEIs del Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme (Mincotur) del Govern d’Espanya per un import de 157.000 euros. Hi participen les empreses Clevertask, GNAHS i Mabrian i el Clúster Digital de Catalunya.
Aquest projecte, liderat pel Clúster Digital, representa un avenç significatiu en l’eficiència operativa dels establiments turístics, permetent una adaptació àgil a les fluctuacions del mercat i millorant la presa de decisions estratègiques en un entorn altament competitiu.
El Clúster Digital és una associació privada que engloba empreses i entitats del sector TIC catalá. el seu objectiu principal és potenciar la competitivitat dels seus membres tot posant l'accent en una nova cultura empresarial basada en la col·laboració i la innovació oberta, l'impuls de sinergies, la compartició i agregació de coneixements i la generació de projectes innovadors.