L’Entrevista del Butlletí: Javier Aróstegui, Director General d’iSOCO

L’Entrevista del Butlletí: Javier Aróstegui, Director General d’iSOCO


Aquest mes entrevistem al director General d’iSOCO, Javier Arostegui, per conèixer una mica més en profunditat els objectius i reptes d’aquesta empresa membre del Clúster Digital.

-> SOBRE LA SEVA EMPRESA I LA SEVA ACTIVITAT

Quina és l’activitat d’iSOCO?

iSOCO va néixer fa quinze anys i des de llavors treballem per a que la innovació i el coneixement estigui al servei dels nostres clients i augmentar així l’aportació de valor a les seves organitzacions. Per aconseguir-ho, les nostres solucions de negoci donen resposta als tres elements que asseguren la sostenibilitat i el creixement de les companyies: la transformació de la Funció de Compres en una palanca de creixement, l’excel·lència en els serveis d’atenció multicanal al client i la gestió de la innovació amb empleats, clients i proveïdors.

Quin paper juguen les TIC en el seu model de negoci?

A iSOCO disposem de diverses eines tecnològiques que ajuden a digitalitzar les relacions que les organitzacions tenen amb el seu entorn, és a dir, amb proveïdors, empleats i clients. L’experiència i la recerca aplicada del nostre centre d’R+D+i, el Lab, ens ha ajudat a donar un toc social a les nostres plataformes per convertir-les no només en solucions de negoci per a l’empresa, sinó també en solucions pensades per aconseguir la satisfacció dels clients.

Quins són els principals reptes tecnològics als quals s’enfronta la seva empresa?

Si volem innovar, els reptes són continus perquè sempre volem més. Hem de reconèixer que estem satisfets amb la velocitat del Lab en transferir la innovació al mercat. Tot i així, estem treballant per seguir accelerant aquest procés i ser els primers en donar resposta a les noves necessitats.

Un dels objectius clau del Clúster Digital és fomentar els projectes col·laboratius i la Open Innovation. La seva empresa està participant en algún projecte col·laboratiu amb altres empreses o institucions?

El nostre centre d’R+D+i treballa directament amb diverses entitats en projectes internacionals com Ciudad 2020 o X-Like, que ajuden a captar i generar coneixement de forma col·lectiva. A més, tenim partners arreu del territori per potenciar els resultats dels projectes en què treballem i oferir l’excel·lència als nostres clients.

Però si hi ha quelcom que revela la nostra aposta por la Open Innovation és el fet que haguem creat una plataforma basada en aquest paradigma i que ajuda a les organitzacions a aprofitar la intel·ligència col·lectiva i generar valor. Així, l’ecosistema (empleats, clients i proveïdors) treballa conjuntament amb l’organització per captar la innovació i fomentar la millora continua.

La crisi econòmica actual empeny als empresaris a buscar nous mercats més enllà del català i espanyol. Quina aposta fa la seva empresa per la internacionalizació dels seus productes i serveis?

Fa un parell d’anys vam plantejar la internacionalització d’iSOCO com a estratègia de creixement i, després d’estudiar els avantatges i dificultats dels diversos mercats, vàrem escollir Colòmbia, un país que ha sofert una espectacular transformació en les últimes dues dècades i que té un marcat caràcter innovador. A més, és sensible als nostres productes i serveis i ofereix seguretat jurídica, així que al 2013 vam obrir una filial a Medellín.

Quins són els principals obstacles als quals s’enfronta la seva empresa a l’hora de finalitzar projectes?

La veritat és que el principal problema amb què ens trobem és la por al canvi. Innovar suposa canviar procediments, incloure noves eines de treball, percebre nous riscos… I la gestió d’aquest impacte en les persones és clau per facilitar al màxim la implementació de noves solucions i metodologies.

Malgrat la situació actual, el sector TIC continua creixent. On detecta les majors oportunitats de negoci actualment?

La competència als mercats ens exigeix noves estratègies de diferenciació que potenciïn el nostre posicionament i quota de mercat. Nosaltres en som conscients i per això el nostre equip d’R+D+i treballa per oferir solucions que ajudin als nostres clients a conversar amb els seus i detectar quines són les seves necessitats insatisfetes a través de l’anàlisi d’aquestes interaccions.


“Es tracta de facilitar a les companyies que puguin oferir millors serveis i productes gràcies al major coneixement de les necessitats dels seus clients. La nostra tecnologia ajuda a entendre què pensa, sent i creu el client dels nostres clients i aquest coneixement genera oportunitats molt rellevants de negoci”.


 Com veu el sector avui i en el futur immediat?

La realitat és que els sectors que millor estan resistint a la crisi són aquells centrats en activitats de gran valor afegit, com és aquest. Fa uns anys que les empreses comencen a reconèixer el potencial que té la transformació dels seus processos amb la tecnologia i cada vegada més aposten per la implementació de solucions innovadores per optimitzar el seu dia a dia. L’extensió d’aquesta visió és, si més no, encoratjadora pel sector TIC.

->SOBRE EL CLÚSTER DIGITAL

Per a una empresa membre, què els pot aportar formar part del Clúster Digital?

Aglutinar organitzacions amb esperit innovador i emprenedor sempre és positiu. La creació d’espais com aquest ajuda a potenciar la col·laboració i la co-creació de nous coneixements, facilita l’adaptació de les empreses a un entorn cada vegada més canviant. En definitiva, formar part del Clúster Digital genera sinèrgies i cultura d’innovació.


 “Al Clúster Digital es poden establir col·laboracions entre PYMES, grans empreses, el món universitari, el de la investigació, les administracions… Connectar amb tots els àmbits de la societat”


On creu que està el rol diferencial del Clúster Digital?

La capacitat per connectar. Al Clúster Digital es poden establir col·laboracions entre PYMES, grans empreses, el món universitari, el de la investigació, les administracions… Connectar amb tots els àmbits de la societat. D’aquesta manera, es construeix un espai on compartir i generar des de la vertadera visió de la innovació oberta: s’assumeix un rol central amb l’objectiu de crear i capturar valor gràcies a les idees de tothom.

Ha participat en alguna activitat del Clúster Digital? Si és així, quina valoració en fa?

Hem participat activament a les activitats del Clúster Digital perquè creiem que són espais òptims per generar sinèrgies i facilitar la col·laboració.

Per acabar, quines temàtiques li agradaria tractar més en profunditat al Clúster Digital?

La veritat és que el plantejament global és una bona proposta, així que simplement diria que es segueixi treballant en aquesta línia.

Next Generation EU

El Clúster Digital és una associació privada que engloba empreses i entitats del sector TIC catalá. el seu objectiu principal és potenciar la competitivitat dels seus membres tot posant l'accent en una nova cultura empresarial basada en la col·laboració i la innovació oberta, l'impuls de sinergies, la compartició i agregació de coneixements i la generació de projectes innovadors.

Modificar cookies