L’entrevista del Butlletí: Gabriel Rivera, Cloud Business Director de ACKSTORM

L’entrevista del Butlletí: Gabriel Rivera, Cloud Business Director de ACKSTORM


Gabriel Rivera presenta l’empresa ACKSTORM, empresa especialitzada en disseny i arquitectura de sistemes cloud, recentment incorporada al Clúster Digital

1. Quina és l’activitat d’ ACKSTORM?

ACKSTORM es una empresa amb més de 15 anys de vida i dedicada a la Consultoria i integració de Sistemes OpenSource a nivell empresarial. Als inicis, es va començar donant tots els serveis de Hosting local (correu, housing, hosting, dominis, etc…), però des de fa 3 anys va fer un canvi de model de negoci alineant les noves tecnologies, el know-how i els proveïdors de Cloud Públic líders del mercat com AWS i Google.

Actualment la dedicació es centra en el disseny i arquitectura de Sistemes Cloud fins a la migració, implantació i gestió 24×7 de manera propera i personalitzada.

2. Quin paper juguen les TIC en el vostre model de negoci?

Les TIC són el nostre core de negoci i d’on parteix tota la oferta de valor que ofereix en la actualitat ACKSTORM on trobem 4 pilars fonamentals: Cloud Computing, DevOPS Automation, Big Data & Machine Learning, Managed Services.

Gràcies al nou paradigma digital, la transformació digital i els nous players, ens adaptem al Roadmap dels partners com AWS i Google per poder facilitar al client final els processos de migració, transformació i canvis. És, per tant, molt important que per seguir oferint el millor servei i producte, estem constantment coordinats i amb formacions dels partners homologats.

3. Quins són els principals reptes tecnològics als quals s’enfronta ACKSTORM?

Un dels punts forts que caracteritzen a ACKSTORM, és que sempre ens ha agradat estar molt preparats tecnològicament per tal de afrontar qualsevol repte tecnològic fàcilment i oferint garanties d’èxit.

Els principals reptes tecnològics que ens trobarem els pròxims anys estan molt alineats amb Big Data, Machine Learning, Deep Learning, DevOps Automation, Kubernetes, Dockers, etc. i ja fa anys que en el propi roadmap d’ ACKSTORM dels nostres partners estratègics, estem treballant en formacions dels equips, productes i serveis per tal de poder cobrir les necessitats que ens sol·liciten els nostres clients ja sigui mitjançant Consultories, trainings o projectes clau en mà amb SLAs que garanteixin el servei.

És important indicar que tenim acords complementaris amb altres partners específics (CRM, Desenvolupament, I.A.. Machine Learning, etc.) per donar una ràpida resposta a tots els nivells necessaris i així doncs tenir un ecosistema local de col·laboradors propers i de confiança..

4. Un dels objectius clau del Clúster Digital és fomentar els projectes col·laboratius i la Open Innovation. La seva empresa està participant en projectes amb altres empreses o institucions?

En el passat s’han col·laborat en diverses iniciatives internes de I+D i amb el CDTI, així com amb projectes amb Eurecat o diverses empreses on directe o indirectament participem en la fase de disseny d’arquitectures, consultories o sessions de treball tecnològics.

Actualment, amb els recursos i la demanda que tenim, estem molt més focalitzats en buscar la eficiència operativa i participem en projectes estratègics a mig o llarg termini..

5. La crisi econòmica actual empeny els empresaris a buscar nous mercats més enllà del català i espanyol. Quina aposta fa la seva empresa per la internacionalització dels seus productes i serveis?

Tot i que s’han fet col·laboracions a nivell internacional mitjançant Consultories, el nostre abast i capacitat operativa ens limita per anar a mercats fora de Espanya, ja que creiem que el nostre model no es fàcilment escalable a nivell internacional sense haver de sacrificar qualitat del servei i òbviament, sense fer una forta inversió en recursos, per tal de oferir els mateixos serveis i productes. En qualsevol cas, també es cert que en el nostre sector no hem tingut aquesta necessitat i no ens hem vist afectats per la crisi econòmica, gràcies a que les inversions i risc ha estat sempre molt ben controlat per part dels socis.

6. Quins són els principals obstacles als quals s’enfronta la seva empresa a l’hora de finalitzar projectes?

Els principals obstacles que ens trobem en moltes ocasions és el temps. En l’actualitat i gràcies a internet i les noves tecnologies, ens estem acostumant a que tot ho tenim amb una resposta ràpida i si un proveïdor no ens ho pot donar, busquem ràpidament alternatives. Tot això es vàlid quan es parla de productes tancats, però en el cas de Projectes personalitzats i de arquitectures crítiques, el temps es un gran aliat per passar del fracàs al èxit.

Es per aquest motiu, que en els serveis que oferim, treballem amb molta cura la fase de requeriments, disseny i validació abans de fer-li arribar al client una proposta que sigui viable tècnicament i econòmicament, precisament per evitar que els projectes tinguin demora o trobar desviaments econòmics posteriorment.

7. Malgrat la situació actual, el sector TIC continua creixent. On detecta les majors oportunitats de negoci actualment?

Per al nostre negoci, les majors oportunitats de negoci les trobem per aquells clients que ja estan confiats i informats en fer canvis i processos de migració cap al Cloud Públic de AWS o Google,  ja que passem de deixar de fer inversions (CAPEX) a pagar per l’ús (OPEX). Gràcies a la nostra tasca i a buscar la externalització parcial o total dels sistemes, els clients guanyen seguretat, fiabilitat i li facilitem el procés de migració amb garanties d’èxit i això es veurà posteriorment justificat al compte de resultats, ja sigui gràcies a l’estalvi econòmic que li suposa la nova arquitectura i externalització de recursos i processos o sigui per la millora de ingressos al tenir una arquitectura il·limitada i controlada per especialistes.

8. Com veu el sector avui i en el futur immediat?

El sector de les TIC va molt ràpid i es difícil donar una previsió de futur, però sí que podem dir que tenir un equip multidisciplinari, amb capacitats per adaptar-se a canvis i altament motivats i il·lusionats per aquest sector, fàcilment es pot donar resposta a qualsevol repte tecnològic avui i a futur. M’agrada dir que el sector de les TIC és molt atractiu per al professional ben formats i actius que li agrada reinventar-se, però malauradament també és un mercat poc regulat i amb molta intrusió, on fàcilment es poden trobar professionals amb més o menys experiència en el sector i que fàcilment pot detectar el client final.

SOBRE EL CLÚSTER DIGITAL

9. Per a un nou membre, què pot aportar formar part del Clúster Digital?

Per una part compartir coneixement i trobar sinergies és fonamental per qualsevol empresa i conèixer en primera persona la especialització i oferta de valor dels socis del Clúster és molt interessant per demanar col·laboració o participar en noves iniciatives a futur.

10. On creus que està el rol diferencial del Clúster Digital?

Professionals alineats al mateix sector i en el mateix àmbit geogràfic i d’actuació.

11. Heu participat en alguna activitat del Clúster Digital? Si és així, quina valoració en feu?

Recentment ens hem traslladat a unes noves oficines al 22@ i esperem participar activament en totes aquelles activitats en què hi puguem aportar coneixement de manera directa o indirectament amb partners i/o clients.

12. Per acabar, quines temàtiques us agradaria tractar amb més profunditat al Clúster Digital?

Respecte tecnologies: Cloud Computing, Big Data, Machine Learning, IoT, DevOPS Automation. Respecte sectors: Ecommerce, Travel, Gaming, Fintech.

Next Generation EU

El Clúster Digital és una associació privada que engloba empreses i entitats del sector TIC catalá. el seu objectiu principal és potenciar la competitivitat dels seus membres tot posant l'accent en una nova cultura empresarial basada en la col·laboració i la innovació oberta, l'impuls de sinergies, la compartició i agregació de coneixements i la generació de projectes innovadors.

Modificar cookies